äntligen har jag fått lite svar!!

Igår har magen skaffat sig ett eget liv.. det var en riktigt fest där inne!
Jag har haft så i lite över ett år så idag ringde jag min läkare och han gav mig äntligen lite svar på vad jag har..
Jag har IBS, Irritable Bowel Syndrome, ett ofarligt tillstånd med ändrad rörelse och känslighet i tjocktarmen som ger magsmärtor och diarré eller hård mage. Symtomen visar sig typiskt efter måltid eller i samband med stress.

så less men jag har fått lite grejer jag ska äta och min kost och träning ska bli GALET mycket bättre!

sitter och läser vad jag får och inte får äta... JAG FÅR FAN INTE ÄTA NÅGOT!!!
inte mycket frukt, inga färdiga bakverk eller kakor det är livsfarligt! Allt godis och all choklad under 60% är också dåligt för magen. , grönsaker i stora mängder får jag inte äta, jag får inte tugga tuggummi, inte äta star mat (VILKET JAG ÄLSKAR), får inte dricka mer än snabb kaffe, inget mineral vatten, jag ska inte äta något med mjölk i (är redan utan) och inte heller något med mjöl i, inte blanda protein och kolhydrater för mycket (Inte pasta och kött tillsammans, och ät inte heller en stor laxfilé tillsammans med mycket pasta eller ris) paprika ska jag inte ens tänka på..

VAD FÅR jag EGENLIGEN ÄTA!! ååå hur ska jag överleva!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback