Jag hade iaf tur i lotto:)

igår blev jag fast på arland i 6 och en halv timme utan internet så allt det här hände igår..

Klockan är nu halv 11

Hej dagboken!  Jag sitter fast på arlanda i ungefär 4 timmar till och jag håller på att dö av tristess. Det var meningen att jag skulle till lule idag, 08.15, och hälsa på alla där hemma. Jag har inte varit hem på säkert en och en halv månad och jag har fått lite hemlängtan..
Om jag inte hade farit denna helg hade jag inte kunnat fara tillluleå förän i slutet av maj:/
Jag försov mig lite men hann ändå till den tid jag hade planerat in men pga arlanda ”express” så blev jag för sen och hann inte med planet..

Jag sprang fram till en kvinna som stod vid incheckningen och frågade om jag skulle hinna med planet! Kvinnan skrattar åt mig och säger nej. sedan vänder hon säg om. Jag frågar en gång så du tror inte jag hinner? då säger hon: du tror väl ändå inte att dom väntar på dig! vänder sig sen om och går bort. Fan va arg jag var men mest kände jag mig skit misslycka. En annan kvinna kom fram och hon sa att jag kunde boka om biljetten men jag visste redan att det inte fanns några plan. Jag hoppades ändå att ett mirakel skulle dyka upp, nja vet inte riktigt om det var ett mirakel men jag fick ett plan till ume iaf. Men planet går först 14.55 så nu sitter jag här, grymt uttråkad och less så att jag vill slå någon och skulle den där kvinnan gå förbi mig nu hade jag förmodligen sakt både det ena och det andra till henne.

Jag har ca 3 och en halv till kvar tills planet går och flyget tar ca 1 timme sen har jag 5 timmar med buss framför mig.. jag skulle ha tagit tåget från första början,  det här tar ju ändå lika lång tid..

Less som fan
Det ekar tomt här!

 

 

Klockan är nu 15.27 och jag sitter på planet!

Nu har dom där 6 och en halv timmarna gått och jag sitter äntligen på planet på väg till ume.
Jag har gjort en massa roliga saker under tiden jag väntade. Jag har läst expressen, aftonbladet och några tidningar till, jag hann till och med gå runt stolen jag suttit på några varv, riktigt roliga saker ! eller så inte! Fy va less jag var på att sitta där men som sakt nu är jag äntligen på väg till ume där en 5 timmar lång resa väntar på mig..
Jo glömde säga att jag höll på att missa det här planet också pga att dom hade bytt gate!!!! Vilka idioter måste jag nästan säga.. med tåg till lule tar det ca 12 timmar, mer eller mindre, så om jag hade tagit tåget i morse hade jag varit en lång bit på vägen. Visst att det bara tar 50 min med flyg till ume men sen måste jag vänta där i minst en och en halv timme innan min buss går.. vad ska jag göra då?

Jag är flygrädd som fan så när planet skakar som det gör nu försöker jag konsentrera mig på annat som att skriva tex. Killen brevid mig sover så sött och jag önskar att jag kunde somna bara en lite stund men nix den lyxen har jag ej!
Jag har börjat märka mer och mer att det inte är min dag idag och mitt horoskop säger att jag har extra mycket tur idag på spel haha jag ska fan vinna en miljon idag!
Längtar som fan hem nu men jag har ingenstanns att sova eftersom mormor är hos oss och hon har tagit min säng. Det är så klart helt okej för mig, jag tar soffa i nattJ!

Vi håller även på att bygga nytt kök där hemma och har inte sett det än, ska blir riktigt kul att se hur mycket dom har hunnit med! Duktiga pappa min!

Jag har en väldigt lugn helg framför mig. Vi ska nämligen till pello  och halva släkten ska dit så det blir väldigt roligt att få se alla på en gång:D Det är så lugnt där borta, inga höga hus som täcker solen, inga bildar så långt ögat når, och inget oväsen!! Kanske en skoter som far förbi men det är inget man plågas av;P jag ser framemot att grilla korv och äta gått (inte för mycket gått, men lite iaf) och som sakt BARA TA DET LUGNT..

Jag hoppas andre håller vad han lovar och kommer och hämtar mig i ume. Men jag kan nog inte hoppas på för mycket. Jag tror inte jag kan hoppas alls haha!

Norrbotten här kommer jag;)

 

Klockan är 18.15 och jag är på väg hem till luleå i en BIL!!

När jag landade i umeå så smsade jag jenny, hon bor vanligtvis i tyskland men hennes kille bor i umeå och jag visste att hon skulle hem över påsken så jag gjorde en chansning och smsade och frågade om hon ville träffas en snabbis. Hon rigner upp mig och säger vad fan gör du i umeå och jag drog upp hela historien, sen säger hon att hon ska till luleå på en timme och frågar om jag vill åka med.. ja för fan! var allt jag fick ut;)

Vi har åkt i ungefär en timme och jenny ligger deckad brevid mig och jag vill också sova men det är bättre om jag låter bli så somnar jag snabbt i kväll.. 



Det här är så jäkla mycket bättre än buss och så skönt att slippa åka med massa folk som man inte känner. Känns förjävlig att ha slösat bort en hel dag på att sitta och vänta. Lisa skulle komma och hämta mig från kallax och jag skulle få träffa enya (adams och lisas lila vovve, som jag visade bilder på för ett tag sedan) men nu blev det ju itne så utan jag blev på arlanda hela dagen.
Dom måste verkligen göra något åt det där stället. Sätt på en film eller ha en tv man kan titta på, något för oss som måste vänta där..rekomenderar då inte att övernatta där,stolarna är förjäkligt hårda!

 kom till lerbäcken vid 21 någon gång. jag var en snabbis hos lisa och adam eftrsom jenny bor just brevid så pappa fick hämta mig därifrån:)

 

 

 

mys kväll för mig själv:)

Johanna har lämnat mig för örebro, iaf över helgen:/
Så det blev en mys kväll själv men hon  kommer tillbaka i morgon så jag klarar mig;)

Jag har haft en väldigt stressig vecka med en massa saker att göra men det lugnade ner sig på torsdagen, så en lugn helg var det jag behövdes..

 

 

2011

I dag är det en dag med lite städning och tvätttidsbokning;)
Igår fick jag en sån dag hemlängtar dag, min underbara bror Adam fyllde år så alla var där och firade han och jag satt här.. Det var lite jobbigt men jag far snart hem och får gratta han då:)
GRATTIS ADAM!!

Ilördags kom Eve och hälsade på, titta på lägenheten och ta en glas vin:) vi började snack om gammal låtar och gud så kul det kan bli att lyssna på gamla godingar..
jag hade velat sätt in lite godingar man som vanligt så kan jag inte sätta in låtar här längre:(