Stockholm:)

5 okt till den 15 okt 
En tid tillbaka hade jag bokat en resa till stholm för att hälsa på sanna och även försöka träffa min kusin evelina.

onsdagen den 5 okt var jag ledig och då skulle jag skriva ett nytt CV eftersom jag planerar att flytta till stholm och jag ville kolla runt lite bland jobb:) Det tog hela dagen att göra ett nytt, jag inte skirvit ett på väldigt länge så kunde jag inte direkt använda mig av den gamla, så det vara bara att börja om från början.
Adam var här med lily så det var full fart här i huset och det var då inte så lätt att jobba när någon springer runt i vardagsrummet och sjunger. Mamma, Adam och lily sprang runt bordet i vardagsrummet och sjöng samma visa om och om och om och om igen och varje gång dom ville sluta så började lily skrika, jag höll på att bli tokig men kunde inte låta bli att skratta åt dom!;D

På fredagen jobbade ajg till 19 sen vidare till flyget som skulle ta mig till sanna i stholm:D
när jag kom ville jag inget annat än att sova men sanna bjöd på ett gals vin och jag kunde inte låta bli;) det blev kanskle tre glas och en mycket vild diskussion med sannas pojkvän om otrohet.. haha han gav inte upp och inte gjorde jag det heller;P 

lördag lite shopping och sedan fest hos sanna. Det blev en liten fest med mycke alkohol och jag satt mest och diskuterade med grabbarna..tillslut blev jag less och gick till brudarna igen:)




På måndagen var det dax att ta sig ut på gatorna och leta jobb ( haha jag menar inte så)
Jag var först väldigt nervös när jag började men sen släppta det och jag gick bara in i alla butiker och kunde tänka på och fråga om jobb. Jag blev dock väldigt less när i stort sätt alla sa att jag måste söka över internet, vissa tog inte ens emot min CV och då kändes det lite som att allt jobb var i onödan:/
Så jag tröstade mig i att shoppa lite;P hehe
 På måndag kväll for jag till uppsala och hälsade på eve och fredrik. Det blev mys middag och jag sov över:)
På tisdag tog jag mig igen till stockholm och gick runt med fler ansökningar och det gick mycket bättre:)

Jag planerade lite fel när jag for in till arlanda redan klockan 15.00 när mitt plan hem gick halv 20.......
jag tänkte att jag skulle gå runt och ta det lungt, äta lite och läsa tidningar men efter en och en halv timme var jag klar med allt det och less som fan.. haha jag var då glad när vi äntligen skulle gå på planet:D

Fredagen den 15 okt fick jag ett oväntat samtal. Det var från en butik i stockholm på söder som ville erbjuda mig en extratjänst över jul. Dom ville att jag skulle börja redan i november och jobba över jul. Tjejen jag hade pratat med i butiken hade tyckt om mig och det var galet roligt att höra från dom så snabbt men var tvungen att tacka nej, vilket sved otroligt mycket att göra.... men ska gå tillbaka dit när jag flyttar ner och prata lite till med dom, kanske jag kan charma dom igen;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback